Seksyen Naziran & Khidmat Perunding
Seksyen Naziran & Khidmat Perunding diketuai oleh Penolong Bendahari (PBN), Gred WA10.

[ Kosong ]
Penolong Bendahari (WA10)
-
Menjalankan naziran ke atas Jabatan / PTJ untuk mempastikan Jabatan / PTJ menyediakan dokumen bayaran dan sokongan yang lengkap serta menyimpan fail bayaran dengan sempurna untuk tujuan auditan / rujukan
-
Mempastikan semua Jabatan / PTJ mematuhi semua prosedur bayaran dibuat secara on-line dan mempercepatkan perlaksanaan SPEKS secara menyeluruh ke semua Jabatan / PTJ
-
Mempastikan perbelanjaan yang dibuat oleh Jabatan / PTJ diperakaunkan dengan betul dan tepat
-
Pastikan laporan perbelanjaan dicetak, disemak dan dibuat pelarasan termasuk Penyata Penyesuaian Vot, Amanah, Hasil & Pembangunan dihantar mengikut jadual
-
Memberi khidmat nasihat dan bantuan sokongan teknikal bagi menjamin kelancaran perlaksanaan sistem SPEKS dan menjalankan latihan
- Anggota Pentadbiran
- Bahagian Khidmat Pengurusan
- - Unit Pentadbiran & Pengurusan Sumber Manusia
- - Unit Pengurusan Kewangan & Pemantauan Audit
- - Unit Teknologi Maklumat
- Bahagian Pengurusan Kewangan
- - Seksyen Hasil
- - Seksyen Belanjawan
- - Seksyen Perolehan
- - Seksyen Analisa & Pemantauan Pelaburan
- Bahagian Pengurusan Perakaunan
- - Seksyen Perkhidmatan Operasi Perakaunan
- - Seksyen Naziran & Khidmat Perunding
- - Seksyen Pengurusan Dana & Terimaan
- - Seksyen Perakaunan & Pengurusan
- Carta Organisasi
-
Mesyuarat JK Pemantauan Hasil Negeri Kelantan Bil 2/2025
-
Mesyuarat JK Pemantauan Pengurusan Kewangan & Akaun Jabatan Negeri Kelantan Bil 2/2025
-
Ucapan Takziah Kepada Keluarga Allahyarhamah Narina binti Othman
-
Pekeliling Kontrak Perbendaharaan Negeri Bil 01/2025 - Perabot
-
Majlis Amanat Tahun Baharu 2025 YB Dato' Pegawai Kewangan Negeri Kelantan