Satu kursus anjuran bersama Perbendaharaan Negeri Kelantan dan Arkib Negara Malaysia Cawangan Kelantan telah diadakan selama tiga hari bermula pada 27 April 2014.
Kursus Pengurusan Rekod Secara ‘In-House’ ini melibatkan seramai 30 orang pegawai dan kakitangan Perbendaharaan Negeri Kelantan. Kakitangan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Kelantan turut sama menyertai kursus ini yang bertempat di Bilik Mesyuarat Utama Perbendaharaan Negeri Kelantan.
Antara objektif kursus ini diadakan adalah :
- untuk memberi pengetahuan mengenai Pengurusan Rekod Kerajaan secara teori dan amali, cukup untuk melaksanakan tanggungjawab Pengurusan Fail dan Rekod di jabatan masing-masing
- untuk memberi kefahaman dalam tugas-tugas mengendalikan fail dan rekod pada peringkat-peringkat pewujudan, penggunaan, penyenggaraan dan pelupusannya
- untuk memberi kefahaman tentang keperluan pengendalian rekod seperti mana yang diperuntukkan di dalam Akta Arkib Negara 2003 [Akta 626]
- untuk menambah kefahaman tentang peruntukan perundangan lain yang berkaitan dengan Pengurusan Fail dan Rekod Kerajaan.
[ Lihat Album Kursus Pengurusan Rekod Secara In-House ]
{loadnavigation}